Een goede, laagdrempelige communicatie is erg belangrijk. Zo weten ouders en kinderen duidelijk wat ze kunnen verwachten. Dit schept meer vertrouwen in jouw vereniging.
Vaak is de website de eerste indruk van een vereniging. Daarom is het ook zeer belangrijk om de digitale communicatie extra te bekijken. Met de voorbeelden hieronder kan je checken hoe goed jullie bezig zijn!
- Onze vereniging communiceert duidelijk over alle kosten.
- Onze vereniging screent samen met een expert (bv. ervaringsdeskundige in de armoede) onze website.
- In onze vereniging hebben we een aanspreekfiguur/vertrouwenspersoon.
- Onze vereniging zorgt ervoor dat ouders die digitaal niet mee zijn op een andere manier goed geïnformeerd worden (bv. infomomenten rond inschrijvingen, kampen, …).
- Onze vereniging let op klare taal.
- Onze vereniging doet huisbezoeken.
Kan je op deze stellingen vaak met 'ja' antwoorden? Mooi zo! Denk je dat het nog beter kan? Doorblader dan eens onze brochures. Of neem contact met ons op. Dan bekijken we samen hoe we aan jullie communicatie kunnen werken!