Participatief verhaal
Met veel luisteren en experimenten bouwden we trapsgewijs deze voormalige parking om tot een groene oase. Een draagvlak bereiken is bijzonder belangrijk in dit soort van verhalen.
De eerste stap was de herschikking van de parking. Met een feelgood-gevoel gaven we die parking onmiddellijk kleur en voorzagen we die van tijdelijke functies. De lokale school maakte daar gretig gebruik van. In combinatie met een sterk communicatietraject kregen in een tweede stap alle mensen de kans om, adhv een praatplan, hun mening met ons te delen. Met de publicatie van ons infomagazine maakten we dit ruim bekend in de buurt. Daarbij konden mensen ook digitaal hun mening aan ons kwijt.
Op deze wijze bouwden we verder aan een sterk draagvlak. Dit leverde ons een schat aan informatie op.
In een derde stap resulteerde dit in een kwalitatief ontwerp en realisatie ervan.
Praatplan
Het projectgebied was onderverdeeld in vier zones; een ontmoetingszone, de flexibele zone, de gecultiveerde natuurzone en het natuureiland. Voor het ontwikkelen van de laatste drie zones vroegen we de mensen hun mening. Per zone werden een aantal foto-ideeën voorgesteld. Geïnteresseerden konden hun voorkeuren aan ons meedelen.