Wat houdt het meldpunt in?
Lijn 1 staat voor een brede samenwerking tussen eerstelijnszorg- en welzijnswerkers. Als huisarts of eerstelijnswerker word je steeds vaker geconfronteerd met hulpvragen van sociale en administratieve aard.
Heb je bijvoorbeeld een cliënt met betalingsmoeilijkheden, relationele problemen of een slechte huisvesting? Of zoek je een zorgverstrekker in de buurt om jouw cliënt verder te helpen? Of is thuiszorg voor jouw cliënt noodzakelijk maar heeft hij/zij te weinig netwerk om dit zelf in handen te nemen?
Met deze vragen kan je onder andere terecht bij het meldpunt.
Hoe werkt het?
Doe een melding
-
Neem je liever telefonisch contact met ons op? Dan kan dat via 056 24 40 00 tijdens de kantooruren.
Het meldpunt maakt een verbinding tussen eerstelijnswerkers, sociaal werk en welzijnswerk. Dankzij een samenwerking tussen het sociaal huis van Kortijk, CAW Zuid-West-Vlaanderen en Lijn 1 worden alle meldingen naargelang de hulpvraag verdeeld onder deze partners.
Wanneer je een melding maakt, wordt deze binnen de twee werkdagen opgenomen.
Als aanmelder ontvang je nadien een korte terugkoppeling.
Samenwerken
Als huisarts of huisartsenpraktijk vorm je een belangrijke schakel binnen de gezondheid en het welzijn van iedereen. Vanuit dat oogpunt zijn wij altijd bereid om elkaar beter te leren kennen en in communicatie te treden. Neem gerust contact met ons op via lijn1@kortrijk.be.