Wat houdt het meldpunt in?
Lijn 1 staat voor een brede samenwerking tussen eerstelijnszorg- en welzijnswerkers. Als huisarts of eerstelijnswerker word je steeds vaker geconfronteerd met hulpvragen van sociale en administratieve aard. Dit onder meer door toegenomen vergrijzing en het langer thuis wonen van bejaarde inwoners, de kortere ligduur in ziekenhuizen en toenemende zorg voor patiënten met een complexe zorgnood in de thuiscontext. Wij willen de druk op de huisartsen verlichten door het vastnemen van deze hulpvragen.
Het meldpunt wil een verbinding maken tussen de eerstelijnswerkers, het wijkgericht sociaal werk en welzijnswerk.
Hoe werkt het?
Wanneer je een melding maakt, wordt deze binnen de twee werkdagen opgenomen. Lijn 1 neemt contact op met de cliënt in kwestie. We gaan samen met de cliënt op zoek naar de meest geschikte oplossing.
Als aanmelder ontvang je nadien een korte terugkoppeling. Zo houd je altijd zicht op het dossier.
Hoe kan je het meldpunt contacteren?
Via het onderstaande formulier kan je de hulpvraag van jouw cliënt doorgeven.
Neem je liever telefonisch contact met ons op? Dan kan dat via 056 24 40 00.
Samenwerken
Ons doel bij samenwerkingen is steeds om verbindingen te creëren en overleg te stimuleren. Hierbij zetten we de cliënt centraal. We gaan altijd samen met de betrokken partners en cliënt op zoek naar de best passende oplossing.
Als huisarts of huisartsenpraktijk vorm je een belangrijke schakel binnen de gezondheid en het welzijn van de cliënt. Vanuit dat oogpunt zijn wij altijd bereid om elkaar beter te leren kennen en in communicatie te treden. Neem gerust contact met ons op.